Interviul saptamanii : Alin Ratiu


ratiuAlin Ratiu a fost unul dintre cei mai constanti fundasi ai gruparii argesene, experienta acestuia fiind necesara si in continuare, in contextul in care returul se anunta unul extrem de dificil.

Iata ce a declarat fundasul interist pentru siteul oficial al echipei :

Unde si cand ai inceput activitatea de fotbalist?

M-am legitimat la Sportul Studentesc in 1989, intr-o grupa de juniori din care faceau parte Ionut Mazilu, Costin Lazar, Irimia Cristian, Eduard Stancioiu, Valentin Negru, ca sa enumar doar cativa dintre cei mai valorosi jucatori.

Spune-ne cate ceva despre cariera ta la seniori, pana la venirea la FC International.Am mai evoluat la Sportul Studentesc, Poli Timisoara, Gloria Buzau si FC Buftea. Cele mai mari satisfactii le-am avut la Sportul, unde am lucrat cu antrenori renumiti: Dan Petrescu, Ioan Andone, Gigi Multescu, Gavrila Balint,Grigore Sichitiu. De altfel  era sa si castigam campionatul in sezonul 2004-2005, acest lucru spunand destule despre valoarea echipei de atunci. La Timisoara am evoluat langa fostii colegi de la Sportul: Gigel Bucur,  Stancu,  Balan, Maxim.

Ce te-a determinat sa vii la echipa FC International?

Eu sunt imprumutat pe o perioada de un an de la Poli Timisoara.Ma bucura faptul  ca am venit aici, ma simt foarte bine. Consider ca avem un lot valoros si un staff  valoros cu care colaboram foarte bine.

Esti multumit de evolutia ta de pana acum?

Se poate  si mai bine de atat.Cand am venit eram in urma cu pregatirea, dar usor, usor m-am pus pe picioare.

Cum apreciezi parcursul de pana acum al echipei?

Parcursul nu e unul tocmai reusit, dar evolutia echipei e una buna, tinand cont ca in aceasta formula jucam de doar 2 luni. In retur o sa fie cu totul altceva, dupa ce vom face o pregatire mai lunga.Echipa cu siguranta se va exprima mult mai bine  in partea a doua a sezonului, sunt convins de acest lucru.

Cum ti se pare sezonul actual, la ambii poli ai clasamentului?

E un campionat foarte echilibrat, diferenta dintre primele locuri si cele codase e de doar 10 puncte dupa un tur jucat, asta spune multe.

Ce ne poti spune despre nivelul actual al fotbalului romanesc, la nivel de cluburi?

Dupa ultimele rezultate din Europa League nu pot sa spun ca stam foarte bine, exceptia fiind Urziceniul care face tot ceea ce face prin Dan Petrescu.Eu unul am lucrat si stiu cat de valoros e.

Ce ti-ai propus sa faci la International, pe durata contractului?

In primul rand trebuie sa ne indeplinim obiectivul, adica salvarea de la retrogradare, asta in primul an.Dupa aceea se va pune altfel problema pentru ca avem un lot destul de valoros, un antrenor foarte bun si o conducere ambitioasa.

Ce echipa preferata ai din campionatul romanesc?Dar peste hotare?

De la noi Sportul Studentesc si FC Timisoara,  de afara am mai multe,Real Madrid,Barcelona, Chelsea si Inter Milano.
Ce lipseste fotbalului romanesc in comparatie cu cel de peste hotare?

Aici sunt multe de spus, in primul rand totul pleaca de la juniori, unde trebuie sa ai conditii cat de cat bune: terenuri, echipament, plus o alimentatie adecvata ceea ce e f important precum si o medicamentatie buna. Imi aduc aminte in ce conditii ma antrenam eu cand eram junior, plecam cu pamant pe mine prin tramvai si prin metrou, asta spune totul de ce diferenta e intre fotbalul nostru si cel de peste hotare.

Care sunt  hobby-urile  tale?

Imi plac foarte mult masinile.

Ce idol ai dintre fundasii romani si straini?

Sincer sa fiu, nu am niciun idol.

Sursa : www.fcinternational.ro

Publicat în echipa. Etichete: . Leave a Comment »

Lasă un răspuns

