Benone Lazăr își dorește ca oamenii de sport din judet sa fie aproape de International


Într-un amplu interviu acordat cotidianului local Curierul zilei, patronul clubului International Curtea de Argeș, Benone Lazăr, vorbește de problemele din acest moment de la club, despre transferul lui Răduț la Steaua, despre „Einstein” Badea, despre momentul în care era la un pas sã cedeze 50% din acțiunile clubului, dar si despre poziția pe care o ocupa Inter în acest moment în sportul argeșean, declarând ca ia în calcul mutarea echipei în alt județ dacă echipa nu este apreciata asa cum trebuie de oamenii de sport din județ.

Domnule Lazãr, cum vi se pare Liga I acum, dupã un an în care Interul a supraviețuit pe prima scenã fotbalisticã a țãrii?

– Am învãțat foarte mult din Liga I. Toatã lumea spunea cã este ceva diferit și așa este. Am fãcut ce am putut și am ocupat locul 12. Eu spun cã este onorabil, avînd în vedere cã e primul an.

Greu sau ușor?

– Mi s-a pãrut la început cã este ceva mai greu pentru noi, dar, încet-încet, am realizat cã și noi putem sã facem ceea ce fac și celelalte cluburi și rãmîn în Liga I.

Din punct de vedere financiar, cum ați stat anul trecut?

– Dupã trei ani, clubul Internațional începe sã se autofinanțeze. Din drepturile TV și unul – douã transferuri putem acoperi 80-90% din bugetul clubului.

Concret, cît ați cheltuit pentru a vã menține un an în Liga I?

– Cred cã în jur de 2,2 milioane euro am cheltuit pentru a rãmîne în Liga I.

Fațã de alte cluburi, cum sînteți din punct de vedere financiar?

– Nu m-am comparat cu alții financiar. Eu știu ce este doar la noi în curte.

Care este bilanțul dupã sezonul 2009-2010?

– Am fãcut și noi bilanțul. Avem datorii la Finanțe de aproximativ 200.000 de euro, reeșalonați cu scadențã în august, alți 180 de mii la diverși furnizori, iar la Farul Constanța 250 de mii de euro. De asemenea, salariile jucãtorilor trebuia sã le dãm pe 25 iunie și nu le-am plãtit, la fel și 70% din prime. Iar de încasat avem vreo 750 mii euro, cu tot cu drepturile TV pentru locul 12. Una peste alta, cred cã sîntem una dintre cele mai curate echipe din Liga I.

Care este povestea transferului lui Rãduț?

– Pe Rãduț am luat o parte din bani acum, iar restul sînt eșalonați pe doi ani.

Ați crezut de la început în el?

– Totdeauna știam cã va ajunge sus. Știam cã este un jucãtor valoros. A fost o tentație pentru mai multe cluburi. Am preferat sã iau mai puțin acum și sãnãtos, decît sã aștept. Sînt adeptul momentului…

Steaua ce zice de transfer?

– Ei sînt mulțumiți de transfer. Pițurcã l-a cerut.

Cu Gigi Becali ce ați vorbit?

– Înțelegerea a fost între mine și Pițurcã. Totul s-a întîmplat de luni pînã joi. Numai cu Pițurcã am vorbit, nici un moment cu Becali… Iar la acte a semnat pentru ei Argãsealã.

Ce i-ați spus cînd a plecat?

– Rãduț a avut mai multe opțiuni. Sfatul meu a fost sã se ducã acolo unde vrea, unde îl trage inima. Au mai fost, în afarã de Steaua, și alte douã – trei variante foarte bune. Piți l-a dorit însã cel mai mult. Sînt convins însã cã va ajunge și mai departe. Totul depinde acum de el, sã nu se abatã, ca alții, de la drum.

Ați început sezonul cu un antrenor și l-ați terminat cu altul. Ce contribuție a avut Stoica la menținerea în Liga I?

– Contribuția lui Fane Stoica de a rãmîne în Liga I a fost una modestã. Lucrurile s-au schimbat însã dupã venirea lui Ionuț Badea. Jocul ehipei a devenit altfel, așa cã am putut sã scãpãm de grija retrogradãrii. Schimbîndu-se jocul total, evident am avut și speranța cã vom scãpa de retrogradare.

Care mai este situația lui Badea cu FC Argeș, referitor la clauza pe care alb-violeții o solicitau?

– Comisiile FRF l-au anunțat pe Ionuț Badea liber de contract și fãrã nici o obligație fațã de FC Argeș. Adicã nu trebuie sã dea nici un ban lui FC Argeș.

De ce îi spuneți Einstein lui Ionuț Badea?

– Are fațã de filosof, probabil de-aia… Pe Badea, cît timp își face treaba la club, nu vreau sã-l umflu eu. Este considerat un antrenor bun. Și pînã acum a demonstrat cã poate sã facã treabã acolo unde este și, evident, la Internațional.

Care e stadiul investițiilor la Curtea de Argeș?

– La Curtea de Argeș cantonamentul este pe final, la fel și cele trei terenuri pentru antrenamente. La stadion, în schimb, nu am fãcut decît gazonul. Venind criza, proiectul meu pentru stadion a stagnat.

Va ajunge Interul sã joace pe stadionul din Curtea de Argeș?

– Nu pot sã spun nimic acum. Subiectul este sensibil…Sînt însã conștient cã nu pot construi cu forțe proprii stadionul de la Curtea de Argeș. Am fost astfel nevoit sã joc la Mioveni și acum la Pitești. Știți și voi foarte bine lucrurile astea. Nu știu cum percep oamenii din județ pe FC Internațional sau pe mine ca și investitor în fotbalul argeșean. Ce pot sã spun este cã am avut un gust amar la Mioveni. Fotbalul este un fenomen social și noi ne-am luat înjurãturi de la spectatorii din Mioveni. Ãsta este motivul principal care m-a determinat sã aduc echipa în Pitești. Am venit aici și am vãzut cît de cît o apropiere fațã de echipã și acum vreau, prin intermediul dvs., sã fac cunoscut microbiștilor argeșeni cã noi nu vrem sã umbrim niciodatã pe FC Argeș.

Se poate muta FC Internațional la Pitești?

– Am avut mai multe discuții cu dl primar Pendiuc. Dînsul s-a arãtat interesat sã contribuie la susținerea echipei Internațional, prin intermediul Primãriei. Ulterior, lucrurile s-au schimbat și am înțeles cã primãriile nu mai pot susține financiar o echipã de fotbal. Nu sînt supãrat pe dînsul, asta este… Chiar la un moment dat însã, m-am gîndit sã schimbãm numele. Pe mine nu mã deranjeazã unde e numele Internațional, stînga-dreapta, sus sau jos… Împãrtãșeam și ideea sã fiu 50% – 50%, în ideea de a nu mai acorda atîta timp fotbalului și sã punem un președinte. Mã gîndisem la Ilinca… În aceste momente grele prin care trece omenirea, trebuie sã fim cît mai uniți și sã depãșim aceastã perioadã, iar fotbalul argeșean sã nu fie umbrit.

Vã mai gîndiți la aceastã variantã? – În momentul de fațã, nu am mai avut nici un semnal din partea autoritãților locale. Dar sã vã mai spun și altceva. M-am gîndit și la alt lucru: poate eu, ca persoanã, Lazãr, nu sînt perceput bine ca om de fotbal (în județ), și așa, cã pentru bunul mers al echipei sau al fotbalului din Argeș, aș putea sã cedez echipa oricãrei alte persoane pe 1 euro, cu condiția ca numele Internațional sã nu disparã din titulaturã 100 de ani.

Vãd cã sînteți puțin trist cînd vorbiți de aceastã problemã…

– Spun asta pentru cã s-ar putea sã adopt și soluții extreme pentru ca Argeșul sã nu aibã echipã în Liga I (dacã vãd în continuare aceeași percepție a unora). Am în minte și asta, poate sã fie orice, chiar și soluții extreme, cum spuneam… Prin asta nu vreau decît sã atrag atenția celor cãrora le place fotbalul cã poate sã fie și asta o variantã, ca echipa sã plece din Argeș. În aceste momente grele prin care trece omenirea, trebuie sã fim cît mai uniți și sã depãșim aceastã perioadã, iar fotbalul argeșean sã nu fie umbrit.

Posibila fuziune cu FC Argeș este doar un zvon?

– S-a zvonit și acest lucru, am auzit și eu. Nu pot fi însã de acord, pentru cã nu pot ști ce este la FC Argeș. Nu putem sã luãm palmaresul și apoi sã ne perceapã lumea cã noi am absorbit pe FC Argeș. Aș fi mai degrabã de acord sã aud cã FC Argeș a absorbit pe FC Internațional cu tot cu suporteri. În felul acesta ar fi o mîndrie pentru mine cã am salvat fotbalul argeșean într-un moment greu.

Ce pãrere aveți despre ce se întîmplã la FC Argeș acum?

– Nu știu nimic, nu comentez nimic și nu mã intereseazã.

Puteți sa comentați si pe forum declarațiile patronului Benone Lazăr!

Publicat în stiri. Etichete: , , . 2 Comments »

2 răspunsuri to “Benone Lazăr își dorește ca oamenii de sport din judet sa fie aproape de International”

  1. lau Says:

    E clar ne fac stadion la pastele cailor

  2. Dragos Ungureanu Says:

    da… dupa ce o sa iasa tara din criza…
    deci mai avem de asteptat cativa ani buni. dar asta nu inseamna ca noi argesenii nu trebuie sa sustinem echipa International Curtea de Arges. Pana la urma poarta numele orasului nostru.


Lasă un răspuns

